Dienend leiderschap
We geloven dat ieder mens uniek geschapen is door God, met eigen gaven en talenten. Leiderschap is daarin, net als elke andere gave, een gave van God aan de gemeente. Wij geloven dat God zelf Zijn leiders roept en aanstelt voor die taak. Het is dan ook ons verlangen een lokale kerk te zijn op de manier die we in de Bijbel beschreven zien. Om die reden wordt onze kerk geleid door een team van oudsten. Een groep diakenen ondersteunt hen in deze taak, samen met het overige leiderschapsteam.

Het leiderschap is geroepen om sturing en richting te geven aan de gemeente. Het valt daarom te omschrijven als horizontaal leiderschap. In alles is Jezus ons ultieme voorbeeld in dienend leiderschap. Daarbij geloven we in het priesterschap van alle gelovigen; God heeft een roeping voor elk individu, zowel binnen als buiten de gemeente.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Partnerschap met NCMI
Als Life Church Nijkerk hebben we een partnerschap met New Covenant Ministries International (NCMI). Kerken die partneren met NCMI delen gezamenlijke visies en waarden. NCMI bestaat uit een wereldwijd team met een apostolisch hart. Dit betekent dat het verlangt naar uitbreiding van Gods Koninkrijk en Gods wegen hierin zoekt. Het team bestaat uit mannen en vrouwen die kerkleiders helpen de lokale kerk toe te rusten en te mobiliseren. Met als doel om samen gezond en effectief te zijn om zo meer en meer volgelingen van Jezus te kunnen maken. Wereldwijd partneren kerkleiders en kerken in meer dan 100 landen met NCMI.

Meer informatie over NCMI lees je op www.ncmi.net.

Ons Oudstenteam

Ons Diakenenteam